21 april 2015

Vergunning verleend aan Deense kachel in een land dat houtkachels heeft verboden...

• Een Deense kachel heeft nu een vergunning gekregen voor de verkoop op waarschijnlijk de meest restrictieve markt ter wereld die alle houtkachels verboden heeft sinds 2003.

Het is de Bionic Fire van RAIS A/S in Frederikshaven die werd goedgekeurd door de autoriteiten van de provincie Canterbury in Nieuw-Zeeland na 18 maanden van strenge technische testen. Dit gebied wordt gereguleerd als een Schoneluchtzone 1, waarin houtkachels in regel niet zijn toegestaan. Dat wil zeggen dat tot nu toe aan Deense kachels verkoopsautorisatie verleend is, wat ze een goede start geeft op de markt. De reden waarom de kachel de verkoopsautorisatie heeft gekregen is omdat hij zo'n efficiënte verbranding heeft dat het Deens Technologisch Instituut een absoluut minimum aan onverbrande residuele deeltjes in de rook ervan heeft gevonden.

Dit is in het bijzonder te danken aan het dubbele kamersysteem van de kachel. De bovenste kamer functioneert als een gewone verbrandingskamer in een gewone kachel, maar zodra de kachel een bepaalde temperatuur bereikt, start er een automatisch apparaat dat de rook naar beneden leidt. Naverbranding aan een hoge temperatuur met een geregelde luchttoevoer vindt hierna plaats in de onderste verbrandingskamer. De functies van de kachel definiëren zijn eersteklasse milieuprofiel en maken de weg vrij voor de verkoop ervan aan de inwoners van Christchurch, Rangiora en Kaiapoi.

De distributeur, EnviroSolve, is net begonnen met de presentatie van de Bionic Fire op handelsbeurzen en andere tentoonstellingen in de omgeving.

"We zijn natuurlijk heel tevreden dat Canterbury nu een vergunning heeft afgegeven voor ons nieuw ontwikkeld milieuparadepaardje. We hebben ook het gevoel dat het moderne en organische ontwerp van de kachel erg in de smaak zal vallen bij de Nieuw-Zeelanders – aangezien ze bepaalde dingen op cultureel vlak gemeen hebben met ons, de Denen ," zegt Ann Charlotte Wellejus van RAIS in Frederikshaven.

Kom meer te weten over de gedachte achter de Bionic Fire

Zie Bionic Fire op www.rais.dk of www.envirosolve.co.nz

Meer informatie via: marktmanager Ann Charlotte Wellejus, mobiel: +45 40 21 34 72 of directeur Henrik Nørgaard, mobiel +45 20 49 59 95

hvid Bionic Fire
    Afbeeldingstekst
    Met een witte voorkant, ziet de Bionic Fire er licht en prachtig uit.Bionic Black
    Afbeeldingstekst
    De Bionic Fire wordt geleverd met een zwarte voorkant en een grafischere uitstraling.