01 mai 2017

Anerkjennelse med Red Dot for design av dansk vedovnskonsept: Kunden bestemmer selv farge, høyde og en rekke detaljer …

• Hos den danske vedovnsfabrikanten RAIS A/S i Frederikshavn i Nordjylland er man glad og stolt over at bedriftens nyeste satsning er blitt lagt merke til ute i Europa.

Her har organisasjonen bak internasjonalt anerkjente Red Dot Design Award nå satt sitt kvalitetsstempel på vedovnsserien Viva L Customized fra RAIS. Det spesielle ved denne serien er at forbrukeren for første gang for alvor kan tilpasse en vedovn etter behov og preferanser. Forbrukeren kan være med-designer.

VIVA L customized med red dot2
    Viva L-konseptet inviterer forbrukeren til å være med-designer: høyde, farge, håndtak osv. ...

Viva L fås i flere høyder, seks farger, med eller uten sideglass, med dør som glassfront eller med stålramme, med forskjellige topplater og seks håndtak i forskjellige designer og materialer. I tillegg kan man velge automatisert styring av forbrenningsluft eller manuell betjening. Hermed kan det skapes et utall av varianter.

- Med denne ovnen gir vi nå kunden en reell mulighet for å individualisere produktet – både visuelt og teknisk. Vi har realisert customizing som prinsipp – nå også innenfor vedovner. At vi nå også får internasjonal anerkjennelse for designet, ja, det setter vi veldig stor pris på, sier Ann Charlotte Wellejus fra RAIS.

RAIS-ovner er skapt i et klassisk moderne uttrykk og har en høy kvalitet innenfor alle parametere. Viva L er innbegrepet av en RAIS-ovn og dermed et holdbart produkt med en lang levetid. Som resultat av førsteklasses bearbeiding og design.

Red Dot Award har siden 1954 utdelt sine anerkjennelser til det beste av det beste blant produkter, produkt- og kommunikasjonsdesigner med utgangspunkt i Essen i Tyskland.

“Red Dot stands for belonging to the best in design and business. Our international design competition, the “Red Dot Design Award”, is aimed at all those who would like to distinguish their business activities through design. The distinction is based on the principle of selection and presentation. Excellent design is selected by competent expert juries in the areas of product design, communication design, and design concepts.

The accolade of the Red Dot Design Award, the “Red Dot”, is an internationally recognised quality label for excellent design. We offer its winners varied presentation opportunities; this includes the glamorous awards presentations, internationally distributed Red Dot Design Yearbooks, which are published by Red Dot’s in-house publishing company, Red Dot Edition, exhibitions in the Red Dot Design Museums in Essen, Singapore and Taipei, touring exhibitions around the world, the presentation on www.red-dot.de, and much more.”

Produktion april 51

Den ettertraktede anerkjennelsen, Red Dot, er gitt for fremragende design – her vises den høyeste modellen …

Hand Cfafted 23

Kunden tilpasser selv Viva L – det finnes mange valgmuligheter …

Vennlig hilsen og flere opplysninger fås fra

Ann Charlotte Wellejus, telefon +45 96 21 11 06 / +45 40 21 34 72 eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Bilder kan lastes ned her: http://www.rais.com/da/til-pressen/fotos/category/red-dot-viva-l

Se RAIS Customizer: