09 februar 2017

Hvit trumfer de andre fargene …

Hvit trumfer de andre fargene …
  • En gang var et kjøleskap alltid hvitt. Akkurat som vaskemaskinen. Senere kom det andre muligheter, som for eksempel forside i stål og forskjellige farger.

En gang var ovnen sort.

– Det er nå noen år siden at vi begynte å markedsføre ovnene våre i forskjellige nyanser. I dag gjelder dette de fleste av ovnene våre – og vi har nøye valgt ut en rekke farger som vi forventet kundene ville ønske seg i hjemmene sine, sier Ann Charlotte Wellejus, som er markedsføringsansvarlig hos RAIS i Nord-Jylland.

Nå viser det seg tydelig at de hvite ovnene er de mest populære.

– Det er absolutt ingen tvil – det forteller salgstallene våre: De hvite ovnene tar klart ledelsen som den mest populære fargen. En helt tydelig trend.

Kanskje er det et uttrykk for at den rene og enkle nordiske stilen fortsatt appellerer til mange. Når den slags skjer over en lang periode – og på tross av forskjellig mote i innredningen med farger og mange forskjellige materialer og uttrykk – ja, så snakker vi om en klassisk stil. Noe som holder. Man foretrekker fortsatt at hjemmet ser lyst og enkelt ut. Dessuten representerer noen av de nye innredningstendensene en delikat stil.

– Her passer den hvite ovnen inn. Den er jo også veldig enkel å innrede med, for det er nesten alltid noe annet hvitt som matcher. Vi forventer også å sende mange helt hvite ovner fra fabrikken de kommende årene, sier Ann Charlotte Wellejus.

RAIS markedsfører tretten forskjellige modeller av ovner som kan velges i hvitt. I tillegg kommer som nevnt flere andre farger, fra mokka til sølv. En enkelt ovn fås i rustrødt med en naturlig patinert overflate.

hvid dpi 1

Stærk trend: Hvidt! Her ses en RAIS Viva L 120.

Venlig hilsen og flere oplysninger hos
    Ann Charlotte Wellejus, tlf. 40 21 34 72
    Marketingsansvarlig, RAIS