02 september 2019

RAIS er først ute med et bredt sortiment av gasspeiser …

• Som den første danske vedovnsprodusenten satser virksomheten RAIS nå stort innenfor gass og lanserer et bredt utvalg av ovner og peiser som brenner på gass.

- Det er snakk om helt moderne teknikk og design og helt nye muligheter for å ha en brennende ild i hjemmet som gir både hygge og varme. Teknologien er også blitt så god at flammebildet har både dybde og variasjon – ilden brenner virkelig flott, sier direktør Henrik Nørgaard.

- Vår opplevelse er at forbrukerne først og fremst ønsker å bare kunne kose seg ved flotte flammer i boligen – mer enn de ønsker oppvarming. En annen sterk tendens er at det godt kan være enkelt og bekvemt. Med en gasspeis kan man tenne og slukke og skru opp og ned med fjernkontrollen eller ens Smartphone. Man trenger ikke gjøre noe mer når først ovnen står klar – enklere blir det ikke, sier Henrik Nørgaard.

Det nye sortimentet fra RAIS har 10 frittstående gassovner og hele 16 forskjellige peiser til innbygging. RAIS har valgt å videreutvikle på sine anerkjente designer, som mange allerede kjenner. Nå har kunden enda en valgmulighet: ønsker man å fyre med tre eller gass?

For alle frittstående ovner fra RAIS kan man også selv velge farge, høyde, luketype, håndtak osv.

De nye gasspeisene kan bruke naturgass, bygass, flaskegass og biogass. Forbrenning av gass utleder stort sett ingen helseskadelige partikler og vesentlig mindre CO2 enn fra olje og kull.

De mange nye gasspeisene fra RAIS er klare hos RAIS forhandlerne nå – og eksporteres dessuten til en rekke land i Europa og USA. Se mer på rais.com.

Flere opplysninger hos:

Direktør Henrik Nørgaard, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. mobil: +45 2049 5995

B0016364mindre2

Direktør Henrik Nørgaard her med en RAIS VISIO 90 RD