14 desember 2016

RAIS inviterer kunden med inn i designprosessen

RAIS inviterer kunden med inn i designprosessen
  • Den moderne forbrukeren ønsker nemlig å selv stå for fargevalg og en rekke valg av materialer og detaljer - når f.eks. det nye kjøkkenet eller den nye bilen skal se akkurat ut som man ønsker det.

Nå gjelder det peisovnen!

RAIS har nettopp sendt en ut splitter ny serie med runde, enkle, vakre Viva L-ovner. Men kunden får det siste ordet – og det finnes svært mange valgmuligheter:

Fargen? Velg den fargen som passer best i ditt hjem …
    Luftstyring? Du kan velge å få den med automatisk luftregulering slik at den alltid brenner optimalt.
    Døren? Velg mellom ståldør – eller hele døren i glass …
    Høyden? Velg selv høyden …
    Håndtaket? Velg standardhåndtaket eller velg mellom seks andre håndtak i forskjellige materialer – f.eks. med kjernelær …
    Dreiesokkel? Velg den med dreiesokkel …
    Flere glass? Velg den som også har sideglass …
    Ekstra varmelagring? Velg å få fôring i ovnen med varmestein a la masseovn …
    Topplaten? Hvilken type foretrekker du?

Alt i alt er det veldig mange varianter av en ovn ved navn Viva L.  Og sannsynligvis også rekord innenfor peisovnsbransjen. I trendverdenen snakker man om brukerinvolvering, kundetilpassede produkter og costumizing.

For at kunden kan få en oversikt over alle disse valgene, har RAIS utviklet en customizer. Dvs. et lite program hvor man kan eksperimentere med ovnen og se hva som skjer når man endrer farge, høyde osv.

- Nesten som å leke med påkledningsdukker! Men essensen er naturligvis seriøs: vi sikter mot at kunden skal kunne få akkurat den ovnen som best matcher i boligen og som man blir mest glad for i hverdagen – vi fokuserer på kundetilfredshet, sier Ann Charlotte Wellejus, marketingsansvarlig hos RAIS i Frederikshavn.

Nå kan man som forbruker for alvor markere sine personlige preferanser. Og få et produkt som ingen andre i området har.

Med den nye Viva L-serien presenterer RAIS igjen et kvalitetsprodukt i særklasse: i moderne teknisk delikat utførelse med helt glatte overflater, dvs. ingen kanter eller synlige samlinger – strømlinjet!

Og Viva L har et behagelig stort og effektivt brennkammer og en forbrenning blant de beste på markedet - dvs. svært gode miljødata.

Men egentlig kunne man også bare velge den på grunn av utseendet …

Viva L-serien har referanser til et design-ikon fra 70-tallet. Den gangen skapte Bent Falk for RAIS en sirkelrund ovn, som satt nye standarder for moderne design av ovner og som ble populær i mange land i den vestlige verden.

Nå – 50 år senere – har det vært en stor fornøyelse for RAIS å kunne relansere en serie runde ovner. Som både er ikonisk klassiske, og samtidig super moderne.

Men customizeren tilbyr fargevalg og andre valgmuligheter for de andre ovnene fra RAIS. Det gjelder f.eks. ovnene Pilar, Q-20 og Q-Tee.

Besøk oss på: http://www.rais.com/no/rais-customized

Ta gjerne kontakt for flere opplysninger.

Ann Charlotte Wellejus, tlf. +45 40 21 34 72

Marketingsansvarlig, RAIS

Kunden er nu med til at designe customized

Hos RAIS er kunden nå selv med på å designe ovnen…