15 april 2021

Red Dot Award Winner 2021 - A Red Hot Sales Argument

• Vedovnen som har fortjent den røde prikken heter RAIS 600 Max. Det er en elegant, frittstående ovn skapt i rene linjer. Firkantet og enkel. Og med tilhørende såkalte multibokser i samme format, som man kan bruke til oppbevaring av ved, som reol, som sitteplass eller til hva som passer best …

Dessuten kan man velge blant en rekke farger, mellom et antall håndtak med mer. På hjemmesiden kan ovnen skreddersys.

I tillegg kan man utstyre ovnen med en eller to overdeler slik at den gjør mer av seg i rommet – eller holder lenger på varmen hvis de fylles med varmestein.

Foruten den nevnte prisen, så har 600 Max også vunnet tittelen Best of the Best 2021.

- Vi er selvfølgelig utrolig stolte av både prisen og tittelen. Vi er en virksomhet som fokusert jobber med å omdanne rått stål til vakker og behagelig design, som brukeren blir glad for å ha i hjemmet i mange år. Både på grunn av designen, men også i kraft av bruksverdi, det vil si varmeeffektivitet og fine miljødata, sier direktør Henrik Nørgaard, RAIS i Frederikshavn.

RAIS 600 Max fås også til høyre- eller venstrehjørne. Den er enkel å installere og kan plasseres tett på veggen på grunn av god isolering.
    600 Max

Få flere opplysninger hos:

Ann Charlotte Wellejus på mobil + 45 9621 1106, mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller  direktør Henrik Nørgaard, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., mobil: +45 2049 5995

Red Dot CEO Professor Dr. Peter Zec on the laureates

“The winners of the Red Dot: Best of the Best have demonstrated unique design competency. Their objects set trends in product design and give a glimpse of future developments. Only a fraction of our participants achieve this perfect symbiosis of aesthetics and functionality. It’s important to recognise this wonderful accomplishment. My sincere congratulations go to all those who won an award,” said Professor Dr. Peter Zec, founder and CEO of Red Dot.

About the Red Dot Design Award:

In order to appraise the diversity in the field of design in a professional manner, the Red Dot Design Award breaks down into the three disciplines of Red Dot Award: Product Design, Red Dot Award: Brands & Communication Design and Red Dot Award: Design Concept. With more than 18,000 entries, the Red Dot Award is one of the world’s largest design competitions. In 1955, a jury convened for the first time to assess the best designs of the day. In the 1990s, Red Dot CEO Professor Dr. Peter Zec developed the name and brand of the award. Ever since, the sought-after distinction “Red Dot” has been the revered international seal of outstanding design quality. The award winners are presented in the yearbooks, museums and online. Since 1955. More information is available at www.red-dot.de.

Press contact at Red Dot:

Julia Hesse

Senior Manager PR & Communications